Szkolenie pn. PROMOCJA RÓŻNORODNOŚCI BIOLOGICZNEJ I OCHRONY ŚRODOWISKA W LOKALNYCH MEDIACH

Serdecznie zapraszamy na specjalistyczne, bezpłatne szkolenie pt.: PROMOCJA RÓŻNORODNOŚCI BIOLOGICZNEJ I OCHRONY ŚRODOWISKA W LOKALNYCH MEDIACH

 

Termin 28 listopad 2018 r.

Szczegóły dotyczące szkolenia oraz karta zgłoszeniowa znajdują się poniżej.

 

Liczba miejsc ograniczona.

Szkolenie realizowane jest w ramach projektu: RPOP.05.01.00-16-0003/16 „Ochrona różnorodności biologicznej w Aglomeracji Opolskiej poprzez działania edukacyjno – informacyjne” – umowa RPOP.05.01.00-16-0003/16-00 z dnia 08.08.2017 r.

 

 
PROMOCJA RÓŻNORODNOŚCI BIOLOGICZNEJ I OCHRONY ŚRODOWISKA W LOKALNYCH MEDIACH 
 
 
DLA KOGO?
Przedstawiciele administracji publicznej, rzecznicy prasowi, przedstawiciele lokalnych mediów.
 
TERMIN: 28 listopada 2018r.  
 
GODZINY: 9:00-15:00
 
MIEJSCE:
Biuro Stowarzyszenia Aglomeracja Opolska ul. Horoszkiewicza 6, Opole, Budynek Błękitna Wstęga
 
WARUNKI UDZIAŁU:
Udział w szkoleniu jest bezpłatny
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego w terminie do 26 listopada 2018 r. 
Formularz należy nadesłać na adres: bernadeta.lisson-pastwa@ao.opole.pl
Formularz do pobrania również na stronie: www.aglomeracja-opolska.pl  
Decyduje kolejność zgłoszeń
Organizator zapewnia catering w trakcie szkolenia
Wszyscy uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia  
 
Celem szkolenia jest:
Budowanie ekologicznej marki gminy;
Zasady promocji i informacji z uwzględnieniem zagadnień różnorodności biologicznej                    i ochrony środowiska.  
 
 
Podstawowe zagadnienia:
1. Wprowadzenie do marketingu –definicje, zasady, narzędzia;
2. Analiza gminy pod względem ekologicznych rozwiązań, bioróżnorodności i ochrony środowiska;
3. Promocja gminy, jako element zielonego marketingu;
4. Proces zarządzania marketingowego;
5. Innowacyjne trendy w działaniach marketingowych;
6. Budowa wizerunku ekologicznej gminy; 
7. Jak kreować zieloną gminę w świadomości publicznej i mediach;
8. Promowanie i korzyści płynące z działań mających na celu propagowanie ekologicznej postawy gminy, zyski, jakie czerpie gmina z kreowania ekologicznej postawy.
9. Edukacja ekologiczna i przykłady ekologicznych kampanii promocyjnych;
10. Grupy odbiorców, dla których ekologiczna marka gminy jest znaczącym wyróżnieniem
 
SZKOLENIE POPROWADZĄ:
 
Irena  Krukowska – Szopa   
20 letnie doświadczenie w działaniach na rzecz III sektora, długoletni trener organizacji pozarządowych, prowadzi szkolenia w zakresie partycypacji i konsultacji społecznych,                                w ramach prowadzonych projektów mobilizuje mieszkańców do udziału w decyzjach dotyczących ochrony środowiska i przyrody, animuje  współpracę III sektorów na rzecz rozwiązywania problemów środowiskowych i społecznych.   
Prezeska Fundacji Ekologicznej „Zielona Akcja”,  która od wielu lat realizuje działania z zakresu edukacji ekologicznej, ochrony przyrody i krajobrazu, animacji i partycypacji społecznej.                          W dziedzinie ekologii wytrwale prowadzi kampanie na rzecz małej retencji i działań adaptacyjnych do zmian klimatu. 
 
                                                                                                                 
Dr Karolina Królikowska
 
Doktor Nauk o Ziemi (w zakresie geografii, specjalność ochrona środowiska, doktorat obroniony na Wydziale Nauk Przyrodniczych Uniwersytetu Wrocławskiego); adiunkt w Instytucie Turystyki Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu); członek stowarzyszenia Centrum Rozwiązań Systemowych (CRS); problematyka badawcza dotyczy społecznych aspektów zarządzania środowiskiem przyrodniczym, w szczególności udziału społecznego i konfliktów ekologicznych, a także różnych aspektów turystyki zrównoważonej; brała udział w kilku międzynarodowych projektach naukowych w ramach programów ramowych UE; uczestniczyła w projektach praktycznych z zakresu zarządzania obszarami chronionymi i partycypacji społecznej realizowanych przez CRS ( Skuteczne Zarządzanie Obszarami Natura 2000, Promocja partycypacji i mediacji w zarządzaniu środowiskiem na obszarach Natura 2000); konsultant i kierownik projektów z zakresu zarządzania środowiskowego (wojewódzkie i miejskie programy ochrony środowiska, strategiczne oceny oddziaływana na środowisko).