Stowarzyszenie Aglomeracja Opolska - Związek Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych jako Instytucja Pośrednicząca we wdrażaniu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020 ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie projektów w ramach poddziałania 9.1.2 Wsparcie kształcenia ogólnego w Aglomeracji Opolskiej, Działania 9.1 Rozwój edukacji, Osi IX Wysoka jakość edukacji RPO WO 2014-2020.
ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU (po procedurze odwoławczej)
21 grudnia 2020r. Zarząd Województwa Opolskiego Uchwałą nr 4015/2020 w sprawie zmiany uchwały 3365/2020 z dnia 14 września 2020 r. zmienionej uchwałą nr 3422/2020 z dnia 22 września 2020 r.w sprawie rozstrzygnięcia konkursu Nr RPOP.09.01.02.00-IP.03-16-001/20 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014–2020, Osi IX Wysoka jakość edukacji dla poddziałania 9.1.2 Wsparcie kształcenia ogólnego w Aglomeracji Opolskiej – III nabór – zatwierdził listę projektów wybranych do dofinansowania.
Poniżej publikujemy zaktualizowaną listę ocenionych projektów wraz ze składem komisji dokonującej oceny projektów – zmianie uległa punktacja jednego z wnioskodawców, ale nie jego miejsce
w rankingu.
ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU
14 września 2020 r. Zarząd Województwa Opolskiego, uchwałą nr 3365/2020 zmienioną Uchwałą nr 3422/2020 z dnia 22 września zatwierdził listę projektów wybranych do dofinansowania w trybie konkursowym, w ramach III naboru wniosków o dofinansowanie do poddziałania 9.1.2 Wsparcie kształcenia ogólnego w Aglomeracji Opolskiej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020. Poniżej publikujemy listę ocenionych projektów wraz ze składem komisji dokonującej oceny projektów.
- Lista ocenionych projektów złożonych w ramach III naboru do poddziałania 9.1.2 Wsparcie kształcenia ogólnego w Aglomeracji Opolskiej RPO WO 2014-2020 w trybie konkursowym
- Informacja o składzie komisji oceny projektów dokonującej oceny w ramach III naboru wniosków do poddziałania 9.1.2 Wsparcie kształcenia ogólnego w Aglomeracji Opolskiej RPO WO 2014-2020
INFORMACJA O ZAKOŃCZENIU OCENY MERYTORYCZNEJ
26 czerwca 2020 r. zakończyliśmy ocenę merytoryczną projektów złożonych w ramach poddziałania 9.1.2 Wsparcie kształcenia ogólnego w Aglomeracji Opolskiej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020. Spośród 11 ocenianych wniosków 9 przeszło pozytywnie ocenę merytoryczną, z czego 1 został skierowany do etapu negocjacji, 8 do etapu rozstrzygnięcia konkursu.
INFORMACJA W SPRAWIE WYDŁUŻENIA TERMINU PRZEPROWADZENIA OCENY MERYTORYCZNEJ
W dniu 8 czerwca 2020 r. Zarząd Województwa Opolskiego Uchwałą nr 2869/2020 wyraził zgodę na wydłużenie terminu przeprowadzenia oceny merytorycznej projektów złożonych w ramach konkursu nr RPOP.09.01.02-IP.03-16-001/20 określonego dla Poddziałania 9.1.2 Wsparcie kształcenia ogólnego w Aglomeracji Opolskiej RPO WO 2014-2020 o 16 dni kalendarzowych tj. do 26 czerwca 2020 r.
INFORMACJA O ZAKOŃCZENIU OCENY FORMALNEJ
W dniach od 11 lutego do 16 kwietnia 2020 r., przeprowadziliśmy ocenę formalną wniosków o dofinansowanie projektów złożonych w ramach III naboru do poddziałania 9.1.2 Wsparcie kształcenia ogólnego w Aglomeracji Opolskiej.
Poniżej publikujemy listę projektów zakwalifikowanych do kolejnego etapu konkursu tj. oceny merytorycznej.
Informacja tabelaryczna nt. projektów spełniających kryteria formalne, tj. zakwalifikowanych do oceny merytorycznej w ramach konkursowej procedury wyboru projektów dla poddziałania 9.1.2 Wsparcie kształcenia ogólnego w Aglomeracji Opolskiej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020 i zakwalifikowanych do kolejnego etapu tj. oceny merytorycznej.
INFORMACJA O ZMIANIE TERMINU ZAKOŃCZENIA OCENY FORMALNEJ
W dniu 15 kwietnia 2020 r. Zarząd Województwa Opolskiego Uchwałą nr 2555/2020 wyraził zgodę na wydłużenie terminu zakończenia oceny formalnej wniosków o dofinansowanie projektów w ramach poddziałania 9.1.2 Wsparcie kształcenia ogólnego w Aglomeracji Opolskiej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020 (nabór III). Termin zakończenia oceny formalnej został wydłużony do 17 kwietnia 2020 r.
NFORMACJA O ZMIANIE TERMINU ZAKOŃCZENIA OCENY FORMALNEJ
W dniu 23 marca 2020 r. Zarząd Województwa Opolskiego Uchwałą nr 2423/2020 wyraził zgodę na wydłużenie terminu zakończenia oceny formalnej wniosków o dofinansowanie projektów w ramach poddziałania 9.1.2 Wsparcie kształcenia ogólnego w Aglomeracji Opolskiej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020 (nabór III). Termin zakończenia oceny formalnej został wydłużony do 10 kwietnia 2020 r.
INFORMACJA O ZAKOŃCZENIU NABORU WNIOSKÓW
W dniach od 20 stycznia do 10 lutego 2020 r. przeprowadziliśmy III nabór wniosków o dofinansowanie projektów w ramach poddziałania 9.1.2 Wsparcie kształcenia ogólnego w Aglomeracji Opolskiej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014‑2020. W ramach naboru, w trybie konkursowym wpłynęło 11 wniosków o dofinansowanie projektu. Wnioski, które wpłynęły w ramach naboru, zostały przekazane do kolejnego etapu konkursu, tj. oceny formalnej.
INFORMACJA O ZMIANIE REGULAMINU KONKURSU
w nawiązaniu do ogłoszenia o naborze wniosków o dofinansowanie projektów w ramach poddziałania 9.1.2 Wsparcie kształcenia ogólnego w Aglomeracji Opolskiej, uprzejmie informujemy, że na posiedzeniu w dniu 20 stycznia 2020 r. Zarząd Województwa Opolskiego przyjął Uchwałę nr 2063/2020 w sprawie zmiany uchwały nr 1911/2019 z 16 grudnia 2019 r. w sprawie przyjęcia regulaminu konkursu oraz ogłoszenia o konkursie dotyczących naboru wniosków o dofinansowanie projektów nr RPOP.09.01.02-IP.03-16-001/20 w ramach Osi IX Wysoka jakość edukacji dla poddziałania 9.1.2 Wsparcie kształcenia ogólnego w Aglomeracji Opolskiej RPO WO na lata 2014-2020.
Uchwałą wprowadzone zostały następujące zmiany:
- W regulaminie konkursu:
- Punkt 6 Termin, miejsce i forma składania wniosków o dofinansowanie projektu na s. 14, w części dotyczącej terminu naboru wniosków otrzymuje brzmienie: „Nabór wniosków o dofinansowanie projektów będzie prowadzony od dnia 20.01.2020 r. do dnia 10.02.2020 r.”
- Punkt 8 Orientacyjny termin rozstrzygnięcia konkursu na s. 16 otrzymuje brzmienie: „Orientacyjny termin rozstrzygnięcia konkursu to sierpień 2020 r.”
- W ogłoszeniu o konkursie:
- Wiersz Termin rozstrzygnięcia konkursu otrzymuje brzmienie: Orientacyjny termin rozstrzygnięcia konkursu to sierpień 2020 r.
- Wiersz „Sposób składania wniosków o dofinansowanie” otrzymuje brzmienie: „Regulamin konkursu jest udostępniony w formie elektronicznej poniżej, w punkcie Niezbędne dokumenty oraz dodatkowo na portalu Funduszy Europejskich.
Konkurs nie został podzielony na rundy.
Wniosek o dofinansowanie projektu należy złożyć w formie:
- elektronicznej oraz
- papierowej.
Wypełniony w Panelu Wnioskodawcy SYZYF RPO WO 2014-2020, tj. generatorze wniosków formularz wniosku o dofinansowanie projektu, należy wysłać on-line (taką funkcjonalność zapewnia generator wniosków dostępny na stronie internetowej www.pw.opolskie.pl) w terminie 20.01.2020 -10.02.2020 r.
Natomiast wersję papierową wniosku (w jednym egzemplarzu), należy złożyć w ww. terminie od poniedziałku do piątku w godzinach pracy IOK tj. od 7:30 do 15:30.
UWAGA! Wersja papierowa powinna być wydrukowana z elektronicznej wersji przesłanego on-line wniosku o dofinansowanie projektu.
Zgodność sumy kontrolnej wersji papierowej wniosku z wersją elektroniczną wniosku zostanie zweryfikowana podczas składania wniosku o dofinansowanie projektu na etapie sprawdzania warunków formalnych rejestracyjnych.
Instrukcja przygotowania wersji elektronicznej i papierowej wniosku
o dofinansowanie projektu znajduje się w załączniku nr 2 do niniejszego Regulaminu”.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych wnioskodawców
Pytania i odpowiedzi dotyczące konkursu 9.1.2 Wsparcie kształcenia ogólnego w Aglomeracji Opolskiej
Termin naboru wniosków |
20.01.2020 r.-10.02.2020 r. |
Termin rozstrzygnięcia konkursu |
Orientacyjny termin rozstrzygnięcia konkursu to sierpień 2020 r. |
Miejsce składania wniosków |
Stowarzyszenie Aglomeracja Opolska Związek Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Dział Oceny i Wyboru Projektów (I piętro) Plac Wolności 6, 45-018 Opole (wejście od strony parkingu) |
Sposób składania wniosków o dofinansowanie |
Regulamin konkursu jest udostępniony w formie elektronicznej poniżej, w punkcie Niezbędne dokumenty oraz dodatkowo na portalu Funduszy Europejskich. Konkurs nie został podzielony na rundy. Wniosek o dofinansowanie projektu należy złożyć w formie:
Wypełniony w Panelu Wnioskodawcy SYZYF RPO WO 2014-2020, tj. generatorze wniosków formularz wniosku o dofinansowanie projektu, należy wysłać on-line (taką funkcjonalność zapewnia generator wniosków dostępny na stronie internetowej www.pw.opolskie.pl) w terminie 20.01.2020 r. - 10.02.2020 r. Natomiast wersję papierową wniosku (w jednym egzemplarzu), należy złożyć w ww. terminie od poniedziałku do piątku w godzinach pracy IOK tj. od 7:30 do 15:30. UWAGA! Wersja papierowa powinna być wydrukowana z elektronicznej wersji przesłanego on-line wniosku o dofinansowanie projektu. Zgodność sumy kontrolnej wersji papierowej wniosku z wersją elektroniczną wniosku zostanie zweryfikowana podczas składania wniosku o dofinansowanie projektu na etapie sprawdzania warunków formalnych rejestracyjnych. Instrukcja przygotowania wersji elektronicznej i papierowej wniosku |
Kto może składać wnioski? |
O dofinansowanie w ramach konkursu mogą ubiegać podmioty działające w obszarze edukacji ogólnej[1].
W przypadku przedsiębiorstw - wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą na terenie województwa opolskiego[2]. Forma prawna beneficjenta zgodnie z klasyfikacją form prawnych podmiotów gospodarki narodowej określonych w § 7 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 listopada 2015 r. w sprawie sposobu i metodologii prowadzenia i aktualizacji krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej, wzorów wniosków, ankiet i zaświadczeń (Dz. U. z 2015 r. poz. 2009 z późn. zm.). UWAGA: Każdy Partner podobnie jak Wnioskodawca musi być podmiotem uprawnionym do ubiegania się o dofinansowanie w ramach poddziałania 9.1.2 Wsparcie kształcenia ogólnego w Aglomeracji Opolskiej. Działalność w obszarze edukacji ogólnej musi być prowadzona przez Wnioskodawcę oraz w przypadku projektu partnerskiego również przez partnerów projektów – przez okres nie krótszy niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie. [1] Poprzez podmioty działające w obszarze edukacji ogólnej rozumie się:
[2] Oznacza to, że na terenie województwa opolskiego Wnioskodawca posiada główną siedzibę lub oddział lub miejsce prowadzenia działalności. Weryfikacja nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wnioskodawcę odpisu ze stosownego rejestru (ewidencji) – z zastrzeżeniem, że przedmiotowy wpis do rejestru (ewidencji) został dokonany najpóźniej na dzień podpisania umowy o dofinansowanie. |
Na co można otrzymać dofinansowanie |
Przedmiotem konkursu są typy projektów określone dla poddziałania 9.1.2 Wsparcie kształcenia ogólnego w Aglomeracji Opolskiej w ramach Osi priorytetowej IX Wysoka jakość edukacji RPO WO 2014-2020: 1. Kształcenie umiejętności uniwersalnych i kompetencji kluczowych poprzez: a) doskonalenie umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji nauczycieli w zakresie stosowania metod oraz form organizacyjnych sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u uczniów, wychowanków lub słuchaczy kompetencji kluczowych oraz umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy, b) kształtowanie i rozwijanie u uczniów, wychowanków lub słuchaczy kompetencji kluczowych oraz umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy[1]. 2. Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu poprzez: a) wyposażenie pracowni szkolnych w narzędzia do nauczania kompetencji matematyczno-przyrodniczych[2], b) doskonalenie umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji zawodowych nauczycieli, w tym nauczycieli przedmiotów przyrodniczych lub matematyki, niezbędnych do prowadzenia procesu nauczania opartego na metodzie eksperymentu, c) kształtowanie i rozwijanie kompetencji matematyczno-przyrodniczych uczniów, wychowanków lub słuchaczy. 3. Korzystanie z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) oraz rozwijanie kompetencji informatycznych poprzez: a) wyposażenie szkół lub placówek systemu oświaty w pomoce dydaktyczne oraz narzędzia TIK niezbędne do realizacji programów nauczania w szkołach lub placówkach systemu oświaty, w tym zapewnienie odpowiedniej infrastruktury sieciowo-usługowej[3], b) podnoszenie kompetencji cyfrowych nauczycieli wszystkich przedmiotów, w tym w zakresie korzystania z narzędzi TIK zakupionych do szkół lub placówek systemu oświaty oraz włączania narzędzi TIK do nauczania, c) kształtowanie i rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów, wychowanków lub słuchaczy, w tym z uwzględnieniem bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni i wynikających z tego tytułu zagrożeń. 4. Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi, w tym wsparcie ucznia młodszego poprzez [4]: a) doposażenie szkół lub placówek systemu oświaty w pomoce dydaktyczne oraz specjalistyczny sprzęt do rozpoznawania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych, kształcenia oraz wspomagania rozwoju i prowadzenia terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a także podręczniki szkolne i materiały dydaktyczne dostosowane do potrzeb uczniów z niepełnosprawnościami, ze szczególnym uwzględnieniem tych pomocy, sprzętu i narzędzi, które są zgodne z koncepcją uniwersalnego projektowania, lub w przypadku braku możliwości jej zastosowania wykorzystano mechanizm racjonalnych usprawnień[5], b) przygotowanie nauczycieli do prowadzenia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym wsparcia ucznia młodszego, rozpoznawania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów i efektywnego stosowania pomocy dydaktycznych w pracy, c) wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi, w tym uczniów młodszych w ramach zajęć uzupełniających ofertę szkoły lub placówki systemu oświaty[6]. 5. Rozwój doradztwa zawodowego poprzez[7]: a) uzyskiwanie kwalifikacji doradców edukacyjno-zawodowych przez osoby realizujące zadania z zakresu doradztwa zawodowego w szkołach i placówkach, które nie posiadają kwalifikacji z tego zakresu oraz podnoszenie kwalifikacji doradców edukacyjno - zawodowych, realizujących zadania z zakresu doradztwa zawodowego w szkołach, b) tworzenie Punktów Informacji i Kariery (PIK), c) zewnętrzne wsparcie szkół w obszarze doradztwa zawodowego. [1] Jako kompetencje kluczowe i umiejętności uniwersalne niezbędne na rynku pracy należy rozumieć umiejętności matematyczno-przyrodnicze, umiejętności posługiwania się językami obcymi (w tym język polski dla cudzoziemców i osób powracających do Polski i ich rodzin), TIK, umiejętności rozumienia (ang. literacy), kreatywność, innowacyjność, przedsiębiorczość, krytyczne myślenie, rozwiązywanie problemów, umiejętność uczenia się, umiejętność pracy zespołowej w kontekście środowiska pracy. [2] Projekty obejmujące wyposażenie szkolnych pracowni muszą być realizowane łącznie z działaniami, o których mowa w pkt 2 b) lub 2 c). Beneficjent może zrezygnować ze stosowania się do przedmiotowego wymogu pod warunkiem, że zapewni realizację jednego z tych działań poza projektem. [3] Projekty obejmujące wyposażenie szkół lub placówek systemu oświaty muszą być realizowane łącznie z działaniami, o których mowa w pkt 3 b) lub 3 c). Beneficjent może zrezygnować ze stosowania się do przedmiotowego wymogu pod warunkiem, że zapewni realizację jednego z tych działań poza projektem. [4]Kompleksowe programy wspomagające szkołę lub placówkę systemu oświaty w procesie indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi obejmują co najmniej działania wymienione w punkcie 4 lit. a-c. Beneficjent może zrezygnować ze stosowania się do tego wymogu pod warunkiem, że zapewni realizację jednego z tych działań poza projektem. Programy wspomagające obejmują klasy IV-VIII szkoły podstawowej. Powyższy warunek nie ma zastosowania do programów wspomagających proces indywidualizacji pracy z uczniem z niepełnosprawnością, które obejmować mogą klasy I-VIII. Działania, o których mowa w punkcie 4 lit. b i c mogą być realizowane niezależnie od etapu edukacyjnego, na którym znajduje się uczeń. [5] Mechanizm racjonalnych usprawnień, zgodnie z warunkami określonymi w Wytycznych w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020 [6] W ramach 4 typu projektu zakłada się, iż działania określone w ramach lit. b) i c) uwzględniają współpracę z rodzicami. [7] Działania w ramach 5 typu projektu mogą być realizowane wyłącznie uzupełniająco dla 1, 2 i 3 typu projektu (źródło: Regionalny Program Operacyjny Województwa Opolskiego edukacji na lata 2014 – 2020) . |
Kryteria wyboru projektów |
|
Maksymalny % poziom dofinansowania całkowitego wydatków kwalifikowalnych na poziomie projektu |
95%, w tym maksymalny udział budżetu państwa w finansowaniu wydatków kwalifikowalnych na poziomie projektu 10% |
Ogólna pula środków przeznaczona na dofinansowanie projektów |
Wartość dofinansowania w ramach RPO WO 2014-2020 w ramach poddziałania 9.1.2 Wsparcie kształcenia ogólnego w Aglomeracji Opolskiej wynosi łącznie:
Umowy o dofinansowanie projektów zostaną podpisane |
Niezbędne dokumenty |
Regulamin konkursu dotyczący projektów złożonych w ramach: Poddziałania 9.1.2 Wsparcie kształcenia ogólnego w Aglomeracji Opolskiej, Działania 9.1 Rozwój edukacji, Osi IX Wysoka jakość edukacji RPO WO 2014-2020, Nabór III -wersja 2.Załączniki:
|
Inne dokumenty obowiązujące w naborze |
Inne dokumenty obowiązujące w naborze
Dokumenty pomocnicze dla Wnioskodawców
Listy sprawdzające (pkt. 2 i 3) dostępne są pod adresem http://rpo.opolskie.pl/?p=1030 Archiwum: |
Środki odwoławcze przysługujące składającemu wniosek |
W przypadku negatywnej oceny projektu, o której mowa w art. 53 ust. 2 ustawy wdrożeniowej, wnioskodawca ma prawo w terminie 14 dni od dnia doręczenia informacji, o której mowa w art. 45 ust. 4 ww. ustawy, złożyć pisemny protest za pośrednictwem Instytucji Organizującej Konkurs – IP ZIT RPO WO 2014-2020, zgodnie z pouczeniem, o którym mowa w art. 45 ust. 5 ww. ustawy. Instytucją odpowiedzialną za rozpatrzenie protestu jest IZ RPO WO 2014-2020. Informacja na temat procedury odwoławczej obowiązującej dla konkursu została szczegółowo opisana w Rozdziale 15 ustawy wdrożeniowej. Ustawa jest dostępna m.in. na stronie internetowej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego w zakładce: Zapoznaj się z prawem i dokumentami oraz portalu Funduszy Europejskich. |
Pytania i odpowiedzi |
W przypadku konieczności udzielenia wnioskodawcy wyjaśnień w kwestiach dotyczących konkursu IP RPO WO 2014-2020 udziela indywidualnie odpowiedzi na pytania wnioskodawcy. W przypadku pytań wymagających dodatkowych konsultacji odpowiedzi będą przekazywane niezwłocznie po ich przeprowadzeniu. Zapytania do IOK można składać za pomocą:
Stowarzyszenie Aglomeracja Opolska Związek Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Dział Oceny i Wyboru Projektów pl. Wolności 6, 45-018 Opole (wejście od parkingu) |
Linki |
|
Data publikacji ogłoszenia: | 19.12.2019 r. |