Przeprawa promowa nad Odrą
Przeprawa promowa nad Odrą wybudowana w 1987 roku jako element drogi łączącej Zdzieszowice z Walcami, Głogówkiem i Reńską Wsią. Jest to jedyna powszechnie dostępna przeprawa promowa o napędzie ręcznym w Europie Środkowej.
Przeprawa promowa nad Odrą wybudowana w 1987 roku jako element drogi łączącej Zdzieszowice z Walcami, Głogówkiem i Reńską Wsią. Jest to jedyna powszechnie dostępna przeprawa promowa o napędzie ręcznym w Europie Środkowej.
Zespół obiektów stacji kolejowej w Szydłowie: budynek dworca, budynek nastawni wykonawczej, budynek parowozowni, wiadukt kolejowy przy nastawni wykonawczej wraz z infrastrukturą. (1887r.)
Dawna fabryka ceramiki Schlegelmilchów (XIX-XX w.)
Ciekawą architekturę prezentuje dworzec w Przyworach, oddany do użytku w 1912 r. Oprócz zgrabnej bryły posiada zachowany bogaty detal architektoniczny - różnorodną stolarkę okienną i drzwiową, dekoracyjny szkieletowy szczyt, kamienne obramienia otworów wejściowych i cokół.
Muzeum kowalstwa w Prószkowie jest prawdopodobnie jednym z najstarszych tego typu obiektów w regionie. Kuźnia od 1769 r. należała do rodziny Ziolko, a potem, aż do 2002 r. do rodziny Kotyrba. Jedną z atrakcji muzeum jest możliwość przeniesienia się w dawne czasy i pracy zabytkowymi narzędziami pod okiem prawdziwego kowala.
Żelazny most wiszący oraz muzeum hutnictwa - jest to najstarszy w Europie żelazny most wiszący z 1827r. Od 1838r. mogli z niego korzystać podróżujący na trasie Ozimek – Zawadzkie. Do dziś można z niego korzystać. Po gruntownej renowacji, w maju 2011r. most został uroczyście otwarty dla zwiedzających. W bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się Muzeum Hutnictwa, którego ekspozycja stała prezentuje dzieje hutnictwa w dolinie Małej Panwi od średniowiecza do czasów nowożytnych.